شرکت پنجره دوجداره و انواع دستگیره

شرکت پنجره دوجداره و انواع دستگیره

شرکت پنجره دوجداره و انواع دستگیره با بکارگیری بهترین مواد اولیه و استفاده از تکنولوژی روز دنیا به تولید محصولات خود می کند. دستگیره پنجره های دوجداره دارای استحکام قابل قبولی می باشند، دستگیره ها در انواع مختلف در پنجره های upvc به کار گرفته میشوند از جمله معمولی و یخچالی که هر کدام دارای عملکرد خاصی هستند.

شرکت پنجره دوجداره و انواع دستگیره با بکارگیری بهترین مواد اولیه و استفاده از تکنولوژی روز دنیا به تولید محصولات خود می کند. دستگیره پنجره های دوجداره دارای استحکام قابل قبولی می باشند، دستگیره ها در انواع مختلف در پنجره های upvc به کار گرفته میشوند از جمله معمولی و یخچالی که هر کدام دارای عملکرد خاصی هستند.
برای تعویض دستگیره پنجره دوجداره نیز نیاز به حضور تعمیرکار پنجره های دوجداره می باشد. در پنجره دوجداره الومینیومی نیز همین مشکلات مشاهده میشود و نکته ای که باید به ان توجه داشت این است که تمامی قطعات و یراق الات به کار رفته در پنجره های دوجداره قابل تعمیر و تعویض می باشند و در فصل سرما برای عایق بندی و درزبندی اصولی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و تنظیم دمای منزل نیاز است تا علاوه بر رگلاژ کامل تمامی قطعات در صورت ایراد، تعویض یا تعمیر شوند.
نکته مهمی که باید توجه کرد بلند بودن اهرم دستگیره است که باعث وارد آمدن فشار کمتر به دستگیره و اسپانیولت شده و باز و بسته کردن درب را آسان می کند. استفاده از دستگیره با اهرم توپر موجب کارکرد بهتر آن می گردد. صفحه اصلی دستگیره که اگر دارای ضخامت غیر استاندارد و از جنس نا مرغوب باشد باعث شکست دستگیره می گردد. نقطه اتصال اهرم دستگیره به صفحه اصلی که توسط ماشین آلات انجام میگردد که باعث حرکت بهتر دستگیره می شود. شفت چهار پهلوی دستگیره که اگر از آلیاژ مرغوب ساخته نشده باشد در هنگام فشار زیاد باعث هرز شدن دستگیره میگردد. فنر درب که باید از جنس مرغوب باشد تا در ۹۰ درجه عملکرد اهرم تغییر نکند. زوارهای جای پیچ دستگیره که باید از مقاومت کافی بر خوردار باشد که دچار شکستگی نشود و برای پنهان ماندن جای پیچ پس از نصب باید روکش پلاستیکی مخصوصی روی آن قرار داد.

یراق الات


سیلندر: بهترین نوع سیلندر از جنس برنج همراه با روکش آلومینیوم تهیه می گردد. نوع سیلندر مصرفی بستگی به سایز و آکس و نوع پروفیل درب دارد. باید توجه کرد که برای امنیت بیشتر در هنگام خارج کردن کلید از سیلندر قسمت اهرم مرکزی سیلندر باید از مرکز خارج گردد که در هنگام سرقت و در موقعی که درب قفل است سیلندر خارج نشود.
زبانه: طراحی زبانه در هر دو مدل کوتاه و بلند باید طوری باشد که در موقع باز و بسته شدن درب زبانه در جای خود قرار گیرد و از فشار به روی لولاها جلوگیری کند.
لولای ۱۰۰ میلیمتری :که باید تحمل وزن درب را داشته باشدو حداقل باید ۱۱۰ گرم وزن داشته باشد که دچار شکست نشود.
با توجه به نوع یراق آلاتی که در درب و پنجره های uPVC بکار می رود ، انواع مختلف بازشو قابل ساخت می باشد که انواع متداول تر آنها را در اینجا می آوریم .
۱- تک حالت (Turn)
۲- کلنگی یا یراق سرویسی پنجره (Tilt)
کور شدن نقطه دید از روبرو از مزایای این سیستم است . انواع اسپانیولت دار این یراق پیشنهاد می شود . ( توضیح اسپانیولت در پائین )
۳- دو حالته(Tilt & Turn)
ویژگی این سیستم باز شدن پنجره بر روی دو محور به صورت عمودی و افقی است. این سیستم به گونه ای طراحی شده که مانع بسیار مقاومی در برابر نفوذ آب باران، گرد و غبار، آلودگی هوا و کاهش آلودگی صوتی تا ۴۰ دسی بل با شیشه دوجداره استاندارد و۷۰ دسی بل با شیشه ۳ جداره می باشد. عدم لرزش و ایجاد صدا به هنگام شدت باد و باران و طوفان ، بالا ترین میزان صرفه جویی در هزینه های سرمایشی و گرمایشی و استفاده از حالت دوم بازشو برای عدم درگیری با پرده ها و در عین حال گردش هوا و ثابت ماندن در حالت باز در حالت دوم حتی در هنگام وزش باد و طوفان از مزایای این سیستم است . یراق آلات آلمانی برای عملکرد بهتر این سیستم بیشتر پیشنهاد می شود .
۴- کشویی (Sliding)
پنجره کشویی مزیت بزرگی دارد که در هنگام بازشدن پنجره فضای داخل را اشغال نمی کند و جلوی پرده نصب شده را نمی گیرد. به همین دلیل در قسمت هایی از ساختمان که این مسئله اهمیت زیادی دارد از پنجره کشویی استفاده می شود.
۵- پنجره دوجداره فولکس واگنی (Tilt & Sliding)
این پنجره جایگزینی است برای پنجره کشویی . یراق آلات آن قیمت بالایی دارد اما پروفیل آن از نوع معمولی است و حداقل ۵۰ % از پروفیل کشویی ارزانتر است از این رو تفاوت قیمت آن را با پنجره های کشویی کم می کند . این نوع بازشو به همراه بازشو دوحالته از عایق ترین حالات بازشو است . این نوع یراق سایر مزایای یراق دوحالته به همراه مزایای پنجره کشویی را با هم دارد .
۶- تاشو
به صورت آکاردئون جمع شده و در یک کنار قرار می گیرد . در پنجره ها و دربهای با عرض بیش از سه متر یا در پارتیشین هایی که یک فضا را به طور موقت از فضای دیگر جدا کرده و لزوما باید در بعضی مواقع به طور کلی جمع شوند کاربرد دارد . پروفیل و یراق آن متفاوت و از انواع دیگر پنجره ها گران تر است .
۷- دولنگه بازشوی مولیون متحرک یا T بازشو یا فرانسوی (French)
دو لنگه آن بدون اینکه ستون یا پروفیلی وسط بماند باز می شود .

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!